TÆRSKLEN ER LAV, OG DER ER HØJT TIL LOFTET!

Folkekirkens Hus er for alle. Man skal ikke være ”specielt kristen” for at komme til de mange spændende arrangementer i huset.

Alle, der har lyst til at opleve, livet i al dets mangfoldighed – hvad enten det er ved en koncerter, et foredrag, en sangaften, en diskussionsaften, en højskoleaften, en salon- aften eller noget helt andet – er velkomne i Folkekirkens Hus.

I Folkekirkens Hus vil vi dialogen. Vi vil tale om – og lytte til – hvad det er, der beriger os som mennesker, hvad det er for værdier, vi lægger til grund for vore liv. Vi vil tale om – og lytte til – hvordan vi bruger disse værdier i vores hverdag – i den daglige omgang med vore medmennesker og i det vi foretager os såvel i vores fritid som på vores arbejde.

På den måde, kan man godt sige, at Folkekirkens Hus bliver et moderne forsamlingshus, forstået som et omdrejningspunkt for det menneskeliv, vi på smukkeste vis er blevet tildelt.

Her vil vi opleve, vil vi feste, vil vi samtale og diskutere, vi vil synge, vi vil spise med hinanden, og vi vil begrave os i – og fryde os over – egne og andres talenter – i fællesskab og i forståelse.

Velkommen i Folkekirkens Hus!