Vejgaard Kirkes Koncertkor

Aftenen vil veksle imellem korsang, solosang og fællessang.

Koret vil bl.a. synge sange fra Korbogen til højskolesangbogen, som udkom i 2022 i forbindelse med, at melodibogen til højskolesangbogen fyldte 100 år. Korbogens indhold er en blanding af nylavede korarrangementer, nyere sange samt eksisterende korarrangementer.

Vejgaard kirkes Koncertkor består af sopranerne Søs Haals Agerholm, Jane Marcussen, alterne Diana Haugland Jensen og Signe Kloppenborg, tenorerne Mads Hûbbe Winther og Jens Olav Heckmann samt basserne Sven Århammer og Søren Ohlsen. I alt otte professionelle sangere, som primært medvirker ved koncerter og lignende arrangementer i Vejgaard kirke. Koret har en forkærlighed for dansk og nordisk kormusik.

Korleder er organist og kantor ved Vejgaard kirke, Peter Sloth Andersen. Peter er uddannet organist fra Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus i 1990 og har siden 1991 været organist og kantor ved Vejgaard kirke.