Så syng da, Nordjylland: Fælles- og korsang

Kammerkoret Al Dente kommer fra Aalborg, og det er et blandet kor med dygtige og rutinerede sangere.

Koret synger a cappella og har en meget homogen klang. Al Dente’s lille størrelse – det består af kun 13 sangere – gør det muligt at frasere kammermusikalsk: med spændstighed, intensitet og med et musikalsk udtryk, der formes i nu’et.

Det er også, hvad korets navn hentyder til: al dente betyder ”til tanden” og bruges oprindelig om f.eks. pasta, der ikke er gennemkogt, der skal stadig være bid i den. Og bid er der i Kammerkoret Al Dente.

Korets dirigent er Erik Nød Sørensen, og både han og korsangerne glæder sig til at besøge Folkekirkens Hus på Gammel Torv i Aalborg, hvor de vil synge for og med det sangglade publikum.