Fællessang

Jakob Lorentzen er født i 1968. Han er organist og komponist – uddannet fra Den Kongelige Danske Musikkonservatorium i 1994. Han har siden suppleret med studier i Paris.

Han er aktiv som kammermusiker i flere ensembler og som korleder for Holmens Vokalensemble; han har tidligere stiftet og dirigeret Graabrødre Kammerkor. Siden 1997 har han været organist og kantor ved Holmens Kirke.

Som komponist har JL en række værker bag sig, især for kor og orgel, der er udgivet på danske musikforlag. Han har skrevet en række salmemelodier til nye salmer.

Monica Nørgård Stevns er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og har siden videreuddannet sig i New York, Berlin, Wien og London.

Monica Nørgård Stevns har en omfattende koncertvirksomhed i Danmark og Europa, hvor hun har sunget solo recitals.

I Danmark har hun sunget talrige solokoncerter – bl.a. med Holmens Barokensemble under ledelse af Jakob Lorentzen.

Monica har flere gange sunget for medlemmer af Kongehuset og regeringen, bl.a. ved AIDS-Fondets julekoncert, Flagdagen og senest havde hun æren af at være solist ved Prins Henriks Castrum Doloris i Christiansborg Slotskirke.