– med JENS OLAV HECKMANN & DAVID STRONG – Vaughan Williams “Songs of Travel” & fællessang

Jens Olav Heckmann er uddannet lyrisk tenor fra Det Jyske Musikkonservatorium hos tidligere lektor Annette Bo Nielsen, samt i Tyskland hos den danske tenor Kristian Sørensen på Hochschule für Musik und Theater – “Felix Mendelssohnn-Bartholdy”, Leipzig.

Efter afsluttet uddannelse fortsatte han sit sangstudium hos Jens Krogsgaard, Tonny Landy, W. Stephen Smith og Tina Kiberg.

Udover arbejdet som sanger og stemmecoach, er han ansat som 2. tenor hos DR KoncertKoret, hvor han har været ansat siden 2015. Arbejder desuden som kirkesanger og korleder.

David Strong er født i West Yorkshire, England , i 1964. Han studerede på Royal Northern College of Music , Manchester, hvor han fik The Professional Performers Diploma i 1988.

Siden han flyttede til Danmark i 1990 har han etableret sig som en af landets travleste og alsidige pianister. Han har været pianist i Det Jyske Ensemble siden 1990, er fast pianist i Århus Sinfonietta, kammermusiker og solist. Som solist og med Det Jyske Ensemble, frem til det lukkede i 2012, har han turneret gennem Europa, med koncerter i f. eks. Tyskland, Frankrig, Ungarn , Polen , Schweiz, Grækenland, Østrig, samt Syrien og alle de Skandinaviske lande.

Han har indspillet en lang række af CD’er solo, som kammermusiker og senest med Aalborg Symfoniorkester , hvor han var solist i klaverkoncerter af Ireland og Britten. Koncerter for børn og unge er en vigtig del af hans arbejde og han spiller ofte skolekoncerter, samt koncerter i utraditionelle sammenhænge.