Nordjyskes chefredaktør

– om nyheder, den demokratiske debat, sociale medier og kampen om opmærksomhed.

Han får øretæver, hver gang han har skrevet en leder. Men han holder fast, fordi avisen er uundværlig i den demokratiske debat – og når det gælder om at bringe nyheder, man kan stole på. I modsætning til de falske nyheder på de sociale medier.

Karl Erik Stougaard er chefredaktør i Det Nordjyske Medie Hus og stiller gerne op til debat – og øretæver!

Han er født i Assens på Fyn i 1968 og kom til Aalborg fra chefposten på magasinet Euroman. Efter sin uddannelse på journalisthøjskolen i Aarhus har han arbejdet på Jyllands-Posten og Berlingske Tidende, bl.a. som avisens korrespondent i USA, og han har også været redaktionschef på politiken.dk inden skiftet til Euroman og chefposten i Aalborg.

Stougaard er medforfatter til fire bøger – ”Krigens købmænd” om Riffel-syndikatet under 2. Verdenskrig, ”Blindt ind i Basra” om Danmarks deltagelse i Irak-krigen, ”De faldne” om de danske tab i krigene i Afghanistan – og endelig ”Det danske golfmirakel” om dansk golfs internatio-
nale gennembrud.