Med Expanding Canvas opleves tilblivelsen af musik og billedkunst på samme tid

PINSEFORTÆLLINGER

– åbner med billedmosaik i den nyeste digitale redigeringsteknik – med en gendigtning af den gammeltestamentlige baggrundshistorie.

Helligåndens manifestation ved Jesu dåb, selve pinsen og kirkens “fødselsdag” skildres i tre musikmalerier med hovedtitlerne: Vand, Vind, Ild.

PINSEFORTÆLLINGER har præmiere i Folkekirkens Hus i Aalborg op til pinsedagene i 2020.

NÅR LYD OG BILLEDER ER TO SIDER AF SAMME SAG

Billeder, der styrer musik. Klange, der går i penslen. Eller en stor smeltedigel af kontrast, samklang og nuancer, der skaber ny mening?

Det er ikke let at få hold på ExpandingCanvas. Men det behøver du heldigvis heller ikke. Du kan bare læne dig tilbage og nyde det.

Hverken lyd eller billeder står stille, når musikperformere Tine K. Skau, Kai Stensgaard og billedkunstner Karen T. sammen udforsker nye veje inden for kunstnerisk dialog.

De tre er gået sammen i projektet ExpandingCanvas, der forvandler både musik og billede, mens kunstarterne smelter sammen.