Stormøde forud for menighedsrådsvalget i efteråret 2016.

En appetitvækker for menighedsråd, potentielle nye menighedsrådsmedlemmer og alle, der har lyst til at være med til at diskutere Folkekirkens fremtid.

Vi har kaldt aftenen “Folkets kirke – er det også mig?”, og vi har bedt seks personer lave oplæg, der fortæller noget om vigtigheden af det fællesskab, Folkekirken tilbyder både som evangeliets forkynder, kulturbærende faktor og det kit, der binder os sammen.

Med andre ord: “Hvorfor tror du – eller hvorfor tror du ikke – på den danske Folkekirke?”.

De seks deltagere i panelet er Jakob Axel Nielsen, der er direktør for Calum, Ingrid Buch, chefredaktør ved TV2 Nord, Niels Chr. Kobbelgaard, der er domprovst i Budolfi provsti, Marianne Jelved, der er medlem af folketinget for Radikale Venstre, Jette Marie Bundgaard Nielsen, der er formand for Danmarks Provsteforening. og Inge Kjær Andersen, der er formand for menighedsrådet i Hans Egede Kirke og sidder i bestyrelsen i Landsforeningen af menighedsråd.