Fællessang dagen lang.

Så er der igen mulighed for at opleve en Maratonsangdag i Nordjylland. Dagen lang vil der blive sunget fra højskolesangbogen, og der vil blive fortalt historier om de enkelte sange. Fra kl. 10 til kl. 17 vil der blive sunget morgensange, sange om tro, forår, sommer, sprog, ånd, frihed, fællesskab og kærlighed.

Ved klaveret sidder Knud-Erik Thrane. Han er professionel pianist og Kirkemusiker og ansat i Abildgård kirke i Frederikshavn. Derudover har han været hotelmusiker på Color Hotel Skagen igennem 18 år. Sit professionelle virke som koncertpianist og akkompagnatør tæller også utallige koncerter med bl.a. Tina Siel, Den Unikke Trio, Anders Teigen, Jens-Christian Wandt og Lise Robenhagen.

Journalist og højskolebestyrer Frode Muldkjær vil præsentere de omkring 80 sange, der kan synges på syv timer. Han præsenterede for 8 år siden Maratonsangen i Nordjylland, hvor han var initiativtager til fællessang dagen lang i såvel Dronninglund, Skagen, og Aalborg. I alt har Frode medvirket ved 12 maratonsangstævner.

Kom og syng med. Der kan købes kaffe, the, vand, vin og mad. Det bliver en festlig dag i fællesskabet, sangens og tonernes verden.