ISRAEL – PALESTINE: MIG-SELV OG DE ANDRE/ MY-SELF AND THE OTHERS

Spis dig mæt i verdens konflikter! VERDENSKØKKENET inviterer i samarbejde med Folkekirkens Hus alle Aalborgs kulturer, etniciteter og trosretninger til solide snacks og en sund debat.

HVAD ER KONFLIKTKØKKENET? Det er en række events, hvor vi over mad lægger op til dialog mellem Aalborgs “nye” og “gamle” borgere samt vidensdeling. En aften om måneden i løbet af første halvår 2017, vil vi kaste lys over forskellige globale konflikter – med hjælp af glokale ambassadører og nationale eksperter. Vores mål med Konfliktkøkkenet er at gøre en række globale konflikter mere håndgribelige lokalt, mens vi serverer traditionelle solide snacks fra de repræsenterede lande. Vi håber, du/I vil være med til at skabe en god, sober og konstruktiv debat.

Den 11. maj 2017 vil ambassadører fra Israel og Palæstina tilberede traditionelle snacks fra deres lande. Bagefter vil en ekspert forklare landenes indbyrdes konflikt.

Eat your way through the world’s conflicts! THE WORLD KITCHEN in cooperation with Folkekirkens Hus invites all cultures, ethnicities and creeds for a light meal and a hearty debate.

WHAT IS THE CONFLICT KITCHEN? It is a series of events where we over food encourage dialogue between Aalborg’s “new” and “old” citizens as well as knowledge sharing. One evening a month in the first half of 2017, we will shed light on various global conflicts – with the help of glocal ambassadors and national experts. Our goal with the Conflict Kitchen is to make some of global conflicts more tangible while we serve traditional hearty snacks from the countries represented. We hope you will help to create a good, sober and constructive debate.

On the 1st of June 2017, ambassadors from Israel and Palestine will cook traditional hearty snacks from their countries. Afterwards, an expert will debate the conflict.