Vodskov Pigekor er et rytmisk kor med base i Vodskov Kirke, lidt nord for Aalborg. Korets medlemmer er ca. 13-24 år. Vores kernerepetoire består primært af nutidig popmusik og er oftest ikke skrevet til brug i kirken. Alligevel deler teksterne nogle essentielle værdier med kirkens budskab. At inddrage ny popmusik i en almindelig søndagsgudstjeneste er vores bidrag til at skabe en moderne og vedkommende kirke.

Koret er først og fremmest tilknyttet Vodskov Kirke, hvor de medvirker ved alle større højtider og andre store arrangementer. Men de optræder også rundt omkring i landsdelen. Det seneste år har de optrådt sammen med Birthe Kjær ved Tall Ships Races, medvirket ved “Stafet for Livet”, optrådt sammen med Motor Mille og deltaget i Alsang-arrangementet på Gammeltorv arrangeret af Folkekirkens Hus.

Koret rejser ca. hvert andet år, og har været så forskellige steder som Anholt, Faxe, Dovre (Norge), Klaksvik (Færøerne) og Berlin. I foråret 2023 er det planen at være en del af Norbusang i Jönköping, Sverige.

Vodskov Pigekor udgav i efteråret 2020 tre musikvideoer, og i skrivende stund er vi i fuld gang med en ny produktion af to sange. Vi håber, at de kan præsentere dem ved koncerten.

Vodskol Pigekor har deres faste husorkester med, og det består af Michael Andersen på bas og Peter Lund Paulsen på trommer. Koncerten byder på musik af så forskellige kunstnere som ABBA, Kim Larsen, U2, Marie Key, Enya og mange flere.

Koret ledes af Vodskov Kirkes organist, Martin Kjeldgaard.