Synnjadrag & Brønderslev Kirkes Pigekor

Det norsk/danske orkester Synnjadrag præsenterer et højst personligt lydbillede baseret på Susanne Arnesens kompositioner, hvor den gamle norske folkemusik blandes med bl.a. jazz, reggae, kabaret og blues.

Siden barndommen har sanger og sangskriver Susanne Arnesen skrevet sange som både tekstmæssigt og musikalsk reflekterer over livets mange op- og nedture. I 2006 dannede Susanne bandet Synnjadrag, som blander legen og intimiteten fra jazzen med sangerindens baggrund som visesanger og klassisk uddannet pianist.

Tilsammen præsenterer kvartetten et friskt og yderst personligt bud på moderne folkemusik.

Store dele af Susannes sange er arrangeret for kor, og til denne koncert vil man kunne opleve Brønderslev Kirkes Pigekor synge sange sammen med Susanne Arnesen og bandet.

Synnjadrag har udgivet fire anmelderroste albums: “Himmelen er fortsatt blå” fra 2006, “En påtatt vår” fra 2007, og “Alltid en ny oktober” fra 2010 samt “Drømmene forsvinner i november” fra 2015. Ved siden af turnévirksomhed i Norge og Danmark har bandet desuden optrådt i radio og TV og fungeret som orkester i række teateropsætninger skrevet af Susanne Arnesen.

Synnjadrag er:

Susanne Arnesen (vokal)

Morten Pedersen (piano)

Håkon Berre (trommer og percussion, harmonika)

Jesper Dyhre Nielsen (bas)

Indstudering af pigekor:

Lone Frederiksen & Morten Pedersen