Foredrag og fællessang

Kim i Kirken er en rørende og anderledes koncert med nogle af Kim Larsens bedste sange – fulgt til dørs af tankevækkende historier og sjove anekdoter om sangene og Larsen selv.

Selvom Kim Larsen blev set som langt mere folkelig end kirkelig, er hans sange trængt ind i kirkerummet, fordi de indeholder meget af det bedste ved at være menneske: Medfølelse, solidaritet og rummelighed, troen på kærligheden, på fællesskabet, på nærværet og at vi skal turde leve livet og håbe, vi får i morgen med.
Det er selvfølgelig også derfor vi synger hans sange til konfirmationer, fødselsdage, bryllupper og bisættelser, fordi de sætter ord på livet, døden og det midt imellem, og får os til at mærke, at vi på kryds og tværs hører sammen og har noget til fælles.

Kim i Kirken er bygget op omkring, at publikum synger med og den stemning, det skaber, at man sidder sammen og synger disse sange. Det at synge sammen skaber en fed fællesskabsfølelse, og publikum bliver således til en stor og aktiv del af arrangementet, når de og musikerne synger sangene – sammen! Det hele bindes sammen af historier, citater, anekdoter og et par skipperskrøner, der, sammen med sangene, vil tegne et billede af troubadouren, gavflaben, spillemanden og hankatten Kim Larsen.

Orkesteret bag Kim i Kirken består af forsanger og bassist Frank Jensen, Thomas Beck på diverse guitarer og kor, Jacob Lee Horney på keyboards og kor og Ulrich Vognsen Hein på trommer. Et hold af superrutinerede musikere med base omkring Aarhus, der tilsammen har spillet mere end 2500 koncerter i ind- og udland, og som med en perfekt blanding af dygtigt håndværk og glimt i øjet formår at tænde og engagere publikum på en hel unik måde.

Få en unik oplevelse hvor nærværet og fællesskabet er i centrum.