Neighbours I det akustiske hjørne

Helge Engelbrecht og vennerne i bandet Neighbours lægger vejen forbi Folkekirkens Hus i Ålborg tirsdag den 2. okt. 2018 ”og vi glæder os” lyder det fra Engelbrecht lidt længere nede i landet.

Helge Engelbrecht fortæller: ”Vi glæder os over at få mulighed for at spille i Folkekirkens Hus i Ålborg. Vi har på hjemmebane i Musik Galleriet i Ansager i snart mange sæsoner spillet akustisk indendøre og det er også i den udgave, vi træder op i Ålborg. Vi har masser af skyts i ærmet og lover en god blanding af nyt men også for nogle mere velkendt repertoire fra vores bagkatalog”, siger Engelbrecht fra sit domicil i Ansager i det vestjyske.

Her har Neighbours & Friends, som det store 11 mands orkester kalder sig i den udvidede udgave, haft deres egen hjemmebane Mariehaven gennem nu snart 10 sæsoner. Mange har fulgt koncerterne fra Helges baghave på TV på DK4 og nye programmer i serien ”Sommersang i Mariehaven” ruller fortsat over skærmen. ”Jamen, det er skam rigtig dejligt med sommerkoncerterne herhjemme men der er nu også ganske særligt i mødet med publikum rundt i landet. Og de akustiske koncerter, med Neighbours i den lidt mindre udgave med seks mand på scenen, har for længst bevist sin berettigelse også ”ud af huset” og det glæder os hver eneste gang, der er bud efter os.”, slutter ankermanden i Neighbours.