Søndag den 17. november er der mulighed for at komme til Fest Milonga (åben dansesalon) i Folkekirkens Hus. Der vil være LIVE – tangomusik fra Buenos Aires med orkesteret Sexteto Andiamo.

Den Buenos Aires’ baserede tangogruppe er på turné i Europa, og de byder på instrumental musik, som er helt fantastisk at danse til. Musikken er meget dynamisk og har et unikt udtryk med let genkendelige melodier ledsaget af en kraftfuld performance. Så selvom man måske ikke danser, vil det være en oplevelse at lytte til Sexteto Andiamo.

Repertoiret består af splinternye kompositioner indenfor den over 100 år gamle argentinske musikgenre suppleret af nyfortolkninger af klassiske tangoer. Gruppen er vokset ud af det større Orquesta Típica Andariega, som blev dannet i 2009 og har derfor samme dirigent, Luigi Coviello.

Sexteto Andiamo er kendetegnet ved at være en flok unge musikere med masser af fart på! Det er en tango, som peger fremad med nye kompositioner, som ønsker at give tangoen nyt liv uden dog at bryde med traditionen.

Sekstetten spiller ugentligt på milongaer rundt om i Buenos Aires og har været på to Europaturneer, hvor de spillede i musikhuse, på teatre og milongaer i f.eks. Danmark, Italien, Tyskland, Belgien, Norge, Frankrig, Schweiz og Sverige.

Orkestrets medlemmer er:

Kontrabas og dirigent Luigi Coviello