1. Har Folkekirkens en fremtid?

De spørgsmål og dilemmaer, som kirken i årtier har skudt foran sig, kan ikke forblive ubesvarede. Det mener Clement Kjersgaard, der i dette foredrag stiller 10 spørgsmål til folkekirken – og indbyder til debat om svarene.

2 Er demokratiet i krise?

Ja, lyder det klare svar fra Clement Kjersgaard (tv-mand, bladudgiver m.v.), der tidligere har sagt det simpelt: Vælgerne bliver klogere og klogere, mens politikerne møder dem med stadig mere bevidstløst spin og propaganda. Hans analyse: I 2015 har Brexit, og opslutningen bag Bernie Sanders og Donald Trump skåret udfordringerne for demokratiet – og eliten – skarpt ud. Og problemet findes også i en dansk version. Efter foredraget er der god tid til spørgsmål fra – og debat med – salen.