Den smukke Klosterkirke lægger ramme til en adventskoncert med Vendsyssel Drengekor fra Hjørring, under ledelse af Morten Ahti Lyng. Han er diplomuddannet i klassisk kor- og ensembleledelse fra Nordjysk Musikkonservatorium, suppleret med en bi-

fagsuddannelse i klassisk sang og sangpædagogik samt en bachelor i musikvidenskab og dansk fra Københavns Universitet.

Morten har været med til at starte Vendsyssel Drengekor op. Koret er blandt andet støttet af den regionale kulturaftale KulturKANten. Programmet i Klosterkirken står på en håndfuld af korets favoritsange, på jul og godt humør!

Margrethe T. Østergaard, organist i Budolfi kirke og Klosterkirken, medvirker som orgelsolist med tilsvarende glade orgeltoner.